افغانستانجهان

وزیر خارجه ایران با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه این کشور با جنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان به منظور مبارزه با گروه‌های تروریستی و همکاری مرزی میان دو کشور دیدار کرده‌اند.

این وزارت روزشنبه، بیست‌وچهارم سرطان با نشر اعلامیه‌ی گفته که در این دیدار بر افزایش همکاری‌های مرزی و اقتصادی بحث و تبادل نظر شده است.

امیر عبداللهیان نقش ارتش پاکستان را در امنیت مرز‌ها، مبارزه با تروریسم «مثبت و سازنده» خوانده و خواهان گسترش روابط اقتصادی مرزی میان دو کشور تاکید کرد.

فرمانده ارتش پاکستان هدف از سفرش به ایران را رایزنی با مقام‌های جمهوری اسلامی خوانده و برگسترش روابط با این کشور تاکید کرده است.

بر اساس اعلامیه‌ی وزارت خارجه ایران مقامات این دو کشور بر افزایش همکاری‌های مرزی، خط لوله گاز ایران و پاکستان، صادرات برق، مقابله با تروریسم و گسترش روابط اقتصادی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

فرمانده ارتش پاکستان قرار است در این سفر دو روزه با آیت‌الله خامنی نیز دیدار کند.

این در حالی است که بحران اقتصادی و ناامنی‌ها در پاکستان افزایش یافته است.

پیش از این ارتش پاکستان ادعا کرده که در افغانستان پناه‌های امنی برای گروه‌های تروریستی وجود داشته و از امارت اسلامی خواسته بود تا مطابق توافقنامه دوحه از افغانستان برای حملات تروریستی علیه هیج کشوری استفاده نشود.

دکمه بازگشت به بالا