افغانستان

افتتاح یک مدرسه دخترانه که علاوه بر علوم دینی، علوم عصری نیز در آن تدریس می‌شوند

مدرسه دخترانه به نام «اصوات القرآن» در حوزه شرقی شهر کابل واقع احمد شاه بابا مینه افتتاح شده که به گفته مسوولان برای نزدیک به ۱۲ صد دختر در کنار آموزش‌های دینی زمینه کسب علوم عصری را نیز مساعد ساخته است.

همت الله قریشی موسس این مدرسه می گوید که در آینده نزدیک شعبه های این حوزه علمیه در سایر نقاط شهر کابل نیز افتتاح خواهد شد.

او می افزاید: «مدیریت در اینجا همه در دست زنان است. علاوه بر علوم دینی، علوم عصری (انگلیسی، کامپیوتر و علوم نوین) نیز در اینجا تدریس می شود. “

گفتنی است که ۶۶۰ روز از ممنوعیت تحصیل دختران بالای ششم ابتدایی می گذرد که به دنبال آن دروازه‌های دانشگاه‌ها نیز به روی بسیاری از دختران بسته شد.

پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی این اولین بار است که چنین مدرسه‌ای با امکانات مدرن زمینه آموزش را برای دختران فراهم کرده است.

مسئولان در مراسم افتتاح این مرکز، آموزش‌های دینی را بهترین ذریعه نجات در دنیا و آخرت خواندند و بر ایجاد هر چه بیشتر مدارس در کشور تاکید کردند.

محمد حافظ مسوول کندک محافظت ارگ که در این مراسم اشتراک کرده بود، می گوید: “همه علوم در قرآن است وقتی انسان بخواهد منبع نجات پیدا کند به مطالعه قرآن می پردازد.”

همچنین عبدالرحمن احمدزی، رئیس تاسیسات اداره امور تاکید کرده که «اگر نظام کنونی برای پنج سال دیگر همینگونه ادامه پیدا کند، آن وقت کشور و زندگی خود را خواهید دید که چگونه خواهد بود، شما حتما شاهد پیشرفت خواهند بود.».

این در حالی است که پس از دو سال ممنوعیت تحصیل و کار دختران و زنان درافغانستان، امارت اسلامی فعالیت آریشگاه‌های زنان را نیز در کشور ممنوع اعلام کرد.

دکمه بازگشت به بالا