نگاه‌ها

ادامه تنش میان دوستم و غنی به معنی ریختن آب به آسیاب طالب است

در شرایط موجود که طالبان بخاطر سقوط نظام و بدست آوردن قدرت در کمین نشسته اند و لحظه شماری می کنند حاکمیت موجود سخت نیازمند حمایت و پشتیبانی همه اقوام افغانستان است بویژه شخصیت های مطرح و تاثیرگزار.

به باور من ما نباید بخاطر تقرر یک والی بخود ضربه ی بزرگتری بزنیم. اگر خدای ناخواسته فاریاب سقوط کند هیچکس نمی تواند امنیت سرپل، جوزجان و ولایات دیگر شمال را بگیرد.

بهتر است رهبری دولت افغانستان هر موضوعی را با شخصیت های مطرح کشور بشمول مارشال عبدالرشید دوستم با تفاهم، بردباری و حوصله مندی حل کند. افغانستان کشورِ متشکل از اقوام مختلف است وجود این اقوام به این کشور زیبای بخشیده است.

بدون شک پایه های این نظام توسط این اقوام نگهداری میشود و مارشال عبدالرشید دوستم هم یکی از بزرگان تاثیرگزار این اقوام است. من باور دارم که مارشال عبدالرشید دوستم در میان همه مردم افغانستان بویژه در میان ترک تباران ریشه دارد، هر درختی که ریشه دارد چپه کردن آن آسان نخواهد بود.

آنچه را که رئیس جمهور در گذشته با شخصیت ها تعهد کرده به تعهد خود وفادار بماند. تعهد شکنی میتواند چالش های بزرگی را خلق کند.

من در حال حاضر چنین کشمکش های را به نفع منافع ملی و نظام نمی دانم. حکومت به عنوان مسئول درجه یک نباید دست به چنین حرکاتِ حساسیت برانگیزی بزند؛ تلاش نماید تا از طریق گفتگو و تفاهم مشکلات را حل نماید.

ادامه این وضعیت از سوی حکومت به معنی ریختن آب به آسیاب طالب است و این زمینه ی سقوطی بعضی از ولایت ها را فراهم خواهد ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا