نگاه‌ها

آن‌ها که حریم پساشوروی را «جنگل بین چین و آمریکا» می‌بینند

والری ایلین (VALERY ILYIN)

ا. م. شیری

کلائوس شوآب مدت‌ها قبل از منفجر کردن نیروگاه برق آبی کاخوفکا، یعنی بلافاصله پس از شروع عملیات نظامی ویژۀ روسیه در اوکراین به صراحت اعلام کرد که اوکراین به «نخستین کشور صفرسازی بزرگ» تبدیل خواهد شد. و همدستان وی همچنین مسیرهایی را که در آن انجام خواهد شد، مشخص کردند: ۱- غیرصنعتی کردن به منظور «کاهش انتشار کربن» و بهبود محیط زیست (تخریب زیرساخت‌ها، صنایع، اقتصاد با ابزار نظامی)؛ ۲- حذف حاکمیت ملی بر سرزمین؛ ۳- کاهش جمعیت، در درجۀ اول معلولان – سالمندان، کودکان، مادران جوان؛ ۴- وابسته کردن حداکثری جمعیت باقیمانده به دولت؛ ۵- معرفی یک ساختار رتبه‌بندی اجتماعی همراه با الف- درآمد پایۀ جهانی، ب- شناسایی بیومتریک دیجیتال (تراشه)، ج- گذرنامه‌های واکسیناسیون. ۶- ادغام (در گوشی هوشمند یا تراشه ایمپلنت) کلیه زمینه‌های قانونی زندگی (اسناد، کارت‌های پزشکی، مجوزها، ممنوعیت‌ها، رتبه‌بندی‌ها، درآمد و جریمه‌ها و غیره).

از آن زمان، با وجود درگیری‌ها («جنگ با جنگ…»)، ساخت یک اردوگاه اجباری دیجیتال در قلمرو اوکراینِ اتحاد جماهیر شوروی سابق یک اولویت برای رژیم فعلی کی‌یف بوده است. در ماه اکتبر، با حضور رؤسای جمهور اوکراین و سوئیس، یادداشت همکاری در زمینۀ تحول دیجیتال امضا شد. بر اساس این یادداشت، همکاری در زمینۀ تحول دیجیتال «برای ترویج بازسازی اوکراین از طریق دیجیتالی شدن» در حال گسترش و تعمیق است. سوئیس بودجه‌ای تا سقف ۱۵ میلیون فرانک برای حمایت از توسعۀ بیشتر دیجیتالی کردن به عنوان یک رویکرد نوآورانه تأمین می‌کند. شرکت‌کنندگان از این کمک مالی برای گسترش برنامۀ حاکمیت الکترونیکی برای پاسخگویی دولت و مشارکت اجتماعی استفاده می‌کنند.

در عین حال، جنگی که در سال ۲۰۱۴ علیه دونباس توسط حاکمان کی‌یف به راه انداخته شد، مدت‌هاست که به تخریب فضای زندگی در شرق اوکراین اتحاد شوروی سابق تبدیل شده است. به گفتۀ کارشناسان، رژیم کی‌یف با جدیت در حال تدوین دستور کار برای گذار به یک «نظم جدید» است و این بستگی به نابودی نظم «قدیمی»، از جمله در قلمرو فدراسیون روسیه دارد. بنابراین، قوانین بین‌المللی «در جنگل قدم می‌زند»، به عنوان بقایای دنیای قدیم ویران می‌شود، مهاجرت دسته‌جمعی پناهندگان سازماندهی می‌شود، مؤلفه‌های قحطی و بیماری‌های همه‌گیر، از جمله با کمک بلایای دست‌ساز انسان ایجاد می‌شود. و روابط اقتصادی از هم می‌گسلد. همه چیز به گونه‌ای پیش می‌رود که افراد جدی در غرب از اهتمام برای پیشبرد پروژه قدردانی می‌کنند.

سناریویی که باید منجر به تخلیۀ جمعیت اوکراین اتحاد شوروی سابق و در آینده فدراسیون روسیه شود، در آثار ایگور شنورنکو، نویسندۀ آینده‌نگر تشریح شده است. و جرمی ریفکین، پیشقراول کلائوس شوآب، ایدئولوگ «انقلاب صنعتی سوم» و نویسندۀ کتاب «رؤیای اروپایی- ۲۰۰۴» اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ قلمرو زمین از افراد و آثار فعالیت‌های آن‌ها «آزاد» خواهد شد.

در اوکراین، این پروژه بیش از یک دهه است که با مشارکت کل دستگاه مدیریتی و جمعیتی که درک نمی‌کنند آن‌ها را به کشتارگاه آورده‌اند، اجرا می‌شود. در ابتدا، بوروکراسی در سطح سازمانی با کمک دو «میدان» به تابعیت مکانیزمی درآمد، که برای انجام برنامۀ طراحان «صفرسازی بزرگ به سبک اوکراینی» ایجاد شد.

سپس نوبت به وحشت ترور کووید رسید و آن شرایطی فراهم کرد که زیست تودۀ عاری از عواطف انسانی، که جمعیت اوکراین اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن تبدیل شده بود، هیچ حقی ندارد.

پس از چندین بار بررسی بوروکراسی رژیم به خون آغشتۀ کی‌یف برای کنترل الگوریتمی، معلوم شد ساختار برای رد کامل بقایای مداخله انسانی آماده است. بنابراین، نهادهای انسانی حاکم بر زندگی اجتماعی به سادگی از کار افتادند و اغلب به راحتی کنار گذاشته شدند.

وحشت کووید، دورانی را آغاز کرد که در آن فرد به عنوان یک مادۀ زیستی، گوشت دم توپ و یک جسم برای برداشت اعضای بدن یا آزمایش‌هایی برای تبدیل شدن به آدم مکانیکی در نظر گرفته می‌شود.

قبل از سازماندهی یک اردوگاه اجباری دیجیتال (رقومی)، جمعیت اوکراین مجبور به نابودی خود از طریق یک جنگ بی‌معناست. اهداف: خونریزی و کاهش جمعیت کل مناطق، پیدایش ارتش‌های خصوصی نئوفئودالی، که این دومی هر چیز باقی‌مانده در قلمرو را غارت می‌کند و برسر تصرف منابع با یکدیگر درگیر می‌شود. هر قانون و قاعده‌ای به دست فراموش سپرده می‌شود.

تخلیه-اعدام دسته جمعی جمعیت که الگوریتم‌های آن اکنون در شمال آمریکا (در کانادا) به بهانۀ بلایای طبیعی در حال انجام است، آغاز خواهد شد. ناتو برای تحمیل شکست نظامی به روسیه آماده می‌شود. جدایی ارضی، تکه‌تکه شدنِ راه‌اندازی شده در روزهای ترور کووید قانونی خواهد شد. جمعیت خود را در وسط باندهای سیری‌ناپذیر محلی از یک سو و نیروهای اشغالگر از سوی دیگر خواهد یافت. تخلیۀ جمعیت-اعدام‌ها به تدریج ماهیت نسل‌کشی جمعی مشابه آنچه که در ایرلند در زمان اشغال بریتانیا یا نابودی سرخ‌پوستان توسط مهاجران در ایالات متحده رخ داد، خواهد گرفت.

 

دکمه بازگشت به بالا