افغانستانجهان

‏اعلامیه جبهه مقاومت ملی در پیوند به اظهارات مداخله‌گرانه و غیرمسوولانه نماینده پاکستان در سازمان ملل

اظهارات اخير نماینده دائمى پاکستان در شوراى امنيت سازمان ملل یک بار ديگر سياست دوپهلوى پاكستان را جهت تضعيف افغانستان نشان داد. از يك طرف لابى براى دست پخت هاى شان و از طرف ديگر شكوه از آنها، بخشى از فراهم نمودن زمينه براى تداوم سياست هميشگى پاكستان در خونين نگهداشتن كشور ماست.

اظهارات وى به وضاحت نشان داد كه پاكستان به سیاست مداخله‌گرانه و مخرب خود در افغانستان ادامه می‌دهد؛ از تروریزم در سطح بین‌المللی حمایت می‌کند و این‌که طالبان گروه نیابتی پاکستان در افغانستان است.

مقام‌های پاکستانی از یک طرف اظهار می‌دارند که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته و طالبان افغانستان تروریزم را به پاکستان صادر می‌کنند اما در عین حال خواستار کمک جامعه جهانی به اداره طالبان و شناسايى آن می‌گردند که به صورت آشکار بازی دوگانه پاکستان در قبال افغانستان را به نمایش می‌گذارد.

آن‌گونه که شازدافير نمايندگى دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد به درستی از مظلومیت و محرومیت مردم افغانستان در زیر سلطه گروه تروریستی طالبان سخن گفته، امروزه مسوولیت اخلاقی و حقوقی جامعه جهانی در قبال افغانستان است که به فاجعه بى سابقه ‌بشری و حاکمیت نامشروع و جابرانه گروه تروریستی طالبان رسیدگی جدی و فوری کند.

جامعه جهانی مسوولیت دارد که به نقض گسترده و سیستماتیک حقوق‌بشر به ويژه حقوق زنان توسط گروه تروریسیتی طالبان که: شامل نسل‌کشی، کوچ اجباری، کشتارهای هدفمند و سازمان یافته افراد بی‌دفاع با انگیزه‌های قومی و مذهبی و سیاسی، محروم ساختن زنان از حق آموزش و کار، برگزاری محاکم صحرایی، اهانت به کرامت انسانی افراد، تفتیش عقاید، اجبار پیروان مذاهب به تغییر مذهب، و سرکوب وحشیانه آزادی‌های مدنی و سیاسی که مصادیق بارز جرایم سازمان‌یافته، جنایت علیه بشریت، تروریزم دولتی و آپارتاید جنسیتی ميشود، رسیدگی جدی و فوری نماید.

جبهه مقاومت ملی افغانستان، ضمن استقبال از مواضع اعضای مسوول جامعه جهانی و سازمان ملل که از برسمیت شناسی حکومت گروه تروریستی طالبان امتناع ورزیده‌اند، یک بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهد که جهت پایان بخشیدن به حاکمیت ضدبشری طالبان و ایجاد یک نظام مردمی و قانونمند در افغانستان اقدامات جدی‌تر و فعالانه‌تری را در روی دست گرفته و در عین حال مداخلات مخرب پاکستان در امور داخلی افغانستان را محکوم و دولت پاکستان‌ را ملزم به رعایت اصول و قواعد بین‌المللی در قبال افغانستان نمایند.

جبهه مقاومت ملی افغانستان
۶ میزان ۱۴۰۲خورشیدی – ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳میلادی

دکمه بازگشت به بالا