افغانستان

حمله‌ی روز پنج‌شنبه در قندهار واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشته است

حمله‌ی روز گذشته در قندهار که براساس آمارها پانزده تن در نتیجه‌ی آن کشته و زخمی شدند، موجی از واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشته است.

کرن دیکر،‌ کاردار سفارت امریکا برای افغانستان در واکنش به انفجار روز گذشته در قندهار گفته است که این کشور همه‌ی اعمال تروریستی را به‌عنوان «اقدامات بزدلانه» محکوم می‌کند.

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان به‌روز پنج‌شنبه، دوم حمل با نشر پستی در ایکس نوشته است که با خانواده‌های قربانیان انفجار قندهار، ابراز همدردی می‌کند.

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفته است که شهروندان افغانستان باید بتواند ماه رمضان را به صورت صلح‌آمیز و بدون ترس، تجلیل کنند.

توماس وست، نماینده ویژه‌ی امریکا برای افغانستان نیز گفته که ایالات متحه حمله «بی‌رحمانه هراس‌افگنی» در قندهار را تقبیح می‌کند.

وزارت خارجه ایران نیر حمله‌ی روز گذشته ولایت قندهار را محکوم کرده است.

همچنان وزارت خارجه قطر نیز با نشر بیانیه‌ی حمله‌ روز پنج‌شنبه در ولایت قندهار را محکوم کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده که این کشور هر نوع خشونت یا تروریسم را به هر دلیلی که باشد رد می کند.

امارات متحده عربی حمله روز گذشته در قندهار را عمل «جنایت‌کارانه» خوانده و گفته است: «تمام اشکال خشونت و هراس‌افگنی را که به هدف تضعیف امنیت و ثبات در تضاد با قوانین بین‌المللی است، رد می‌کند.»

وزارت‌ خارجه عربستان سعودی این حمله را «هراس‌افگنی» خوانده و گفته است که این کشور به حمایت خود از مردم افغانستان در برابر هر نوع «خشونت، هراس‌افگنی و افراط‌ ‌گرایی» ادامه می‌دهد.

حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین افغانستان نیز، رویداد روز گذشته در قندهار را «عمل غیراسلامی و ضد بشری» خوانده و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان ابراز کرده است.

همچنان عبدالله عبدالله، رییس شواری عالی مصالحه در دولت پیشین نیز حملاتی را که در آن غیر نظامیان کشته و زخمی می‌شونپ، «جنایت و اقدامی خلاف تمامی قوانین و اصول» خوانده است.

گفتنی است که در حمله روز پنج‌شنبه در ولایت قندهار که داعش مسئولیت آنرا به‌عهده گرفت، پانزده تن کشته و زخمی شدند.

 

دکمه بازگشت به بالا